یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

پیچ گوشتی پنوماتیک چیست؟

۵ بازديد
پیچ گوشتی بادی که به عنوان پیچ گوشتی پنوماتیک شناخته می شود، ابزاری است که از هوای فشرده تغذیه شده از کمپرسور هوا تغذیه می شود. پیچ گوشتی‌های بادی به کاربر اجازه می‌دهند تا بسیاری از پیچ‌ها را بدون ایجاد خستگی ساعد یا دست قرار دهد و از این رو، معمولاً در خطوط مونتاژ استفاده می‌شوند.
 
پیچ گوشتی‌های بادی می‌توانند روی یک تنظیم گشتاور خاص از پیش تنظیم شوند تا از جدا شدن سر پیچ‌ها یا رزوه‌ها به دلیل سفت شدن بیش از حد جلوگیری شود. در مقایسه با یک پیچ گوشتی با باتری، هوای فشرده مورد استفاده برای تغذیه این نسخه های پنوماتیک معمولاً ثابت می ماند و هرگز نیاز به شارژ مجدد ندارد، که اغلب هنگام انتخاب پیچ گوشتی بسیار مطلوب است.
 
بسیاری از وظایف خط مونتاژ شامل راندن و سفت کردن پیچ ها است. استفاده از پیچ گوشتی دستی و برقی در این شرایط نه تنها منجر به توقف خط مونتاژ به منظور عقب افتادن کارگر به دلیل عقب افتادن کارگر می شود، بلکه منجر به آسیب شدید به دست، مچ دست و کارگران می شود. ساعد به دلیل فشار
البته استفاده از پیچ گوشتی با باتری یا پیچ گوشتی برقی بهتر است. با این حال، باتری ها اغلب در حین استفاده از کار می افتند و نیاز به شارژ یا زمان برای تعویض بسته باتری دارند. قیمت بسته های باتری جایگزین نیز می تواند بسیار بالا باشد. در حالی که پیچ گوشتی های پنوماتیکی با تمام این مسائل مقابله می کنند و به دلیل کارایی خود، راه حل بسیاری از کارخانه های مونتاژ هستند.

 پیچ گوشتی بادی چگونه کار می کند؟
یک پیچ گوشتی هوا معمولاً توسط خطوط هوایی که از سقف روی خط مونتاژ پایین می‌افتند کار می‌کنند، کارگر سپس پیچ گوشتی بادی فنری را به سمت پایین می‌کشد و با فشردن دسته/ماشه در کنار بدنه پیچ‌گوشتی، پیچ‌های مورد نیاز را می‌چرخاند. کارگران خط مونتاژ در خطوط هوایی در اطراف پای خود گره نمی خورند و خطوط هوایی با آویزان کردن پیچ گوشتی های پنوماتیک بالای خط در مسیر قطعات یا پیچ قرار نمی گیرند. البته، برای کسانی که خود را انجام می دهند و کسانی که در گاراژ در خانه کار می کنند، این ممکن است همیشه عملی نباشد، و اجرای یک شیلنگ پنوماتیک در کف خود به عنوان یک مشکل بزرگ تلقی نمی شود.
 عمل فنری پیچ گوشتی پنوماتیک با کنترل گشتاور، به محض اینکه کارگر ابزار را رها می کند، ابزار را به سمت بالا می کشد و از سر راه خارج می کند و به کارگر این امکان را می دهد که سایر مراحل خط مونتاژ لازم را قبل از فشار دادن جسم به پایین خط انجام دهد. در حالی که مجهز به یک کلاچ است که میزان گشتاوری را که پیچ گوشتی گشتاور پنوماتیکی روی پیچ اعمال می‌کند، تنظیم می‌کند، بسیاری از اپراتورها آنقدر به صدای ابزار خود عادت می‌کنند که می‌توانند میزان گشتاور را صرفاً با صدایی که ابزار تولید می‌کند قضاوت کنند. همانطور که پیچ را به خانه می راند.نحوه استفاده از پیچ گوشتی پنوماتیکبرای استفاده صحیح از پیچ گوشتی هوا، لطفاً این راهنمای گام به گام را دنبال کنید! 

نحوه استفاده از پیچ گوشتی بادی
 کمی انتخاب کنیدبا انتخاب بیت خود از بیت های رتبه بندی شده برای استفاده در ابزار خاص خود شروع کنید. بیت هایی که با ابزار شما ارائه می شوند برای استفاده مناسب هستند، همانطور که هر بیت دیگری که در دفترچه راهنمای کاربر شما نشان داده شده است. مطمئن شوید که بیت شما اندازه و پیکربندی مناسب برای اتصال دهنده شما دارد. اگر مطمئن نیستید که بیت درست را دارید، با دستورالعمل های کاری خود مشورت کنید یا با سازنده تماس بگیرید. برای قرار دادن یک بیت جدید، یقه بیت خود را جمع کنید، بیت قدیمی را بردارید، بیت جدید را داخل آن قرار دهید و سپس یقه بیت خود را منقبض کنید. سطح گشتاور خود را انتخاب کنیدمکانیسم انتخاب گشتاور شما بسته به ابزار شما متفاوت خواهد بود. برخی از پیچ گوشتی‌های بادی امکان انتخاب گشتاور با یک لمس را فراهم می‌کنند و به اپراتورها اجازه می‌دهند به راحتی بین تنظیمات جابجا شوند. برخی دیگر نیاز به تنظیم دستی دارند.
شما باید دستورالعمل هایی را در مورد میزان گشتاور مورد نیاز برای هر بست دریافت کنید. اگر مقادیر در واحدهای متفاوت از تنظیمات روی ابزار شما بیان شده است، از یک ماشین حساب تبدیل گشتاور استفاده کنید. شلنگ هوا را وصل کنیدشلنگ هوا را فقط زمانی وصل کنید که آماده استفاده از ابزار خود هستید. شلنگ را به آرامی اما محکم به پریز وصل کنید، سپس ضامن جریان هوا را به شلنگ باز کنید. ابزار شما اکنون برای استفاده آماده است. ابزار را فعال کنیدحرکت رو به جلو یا معکوس را انتخاب کنید، که باید یک کلید قابل توجه در ابزار شما باشد.
بیت خود را به طور ایمن روی بست قرار دهید، ابزار خود را تا زمان خاموش شدن گشتاور فعال کنید، سپس به بست بعدی بروید.نکات ایمنی پیچ گوشتی پنوماتیکبرای ایمنی خود و اطرافیانتان، هنگام استفاده از پیچ گوشتی های بادی، همیشه باید این دستورالعمل های کلی را رعایت کنید: همیشه از تجهیزات حفاظت فردی مناسب مانند عینک ایمنی و دستکش استفاده کنید.هرگز پیچ گوشتی هوا را کنار شلنگ حمل نکنید.برای کار با پیچ گوشتی پنوماتیکی از هر دو دست استفاده کنید.انگشتان خود را روی سوئیچ استارت قرار ندهید مگر اینکه برای شروع آماده باشید.از لباس های گشاد یا جواهراتی که ممکن است در وسایل شما گیر کند خودداری کنید.وقتی از پیچ گوشتی بادی خود استفاده نمی کنید، آن را جدا کنید.شلنگ پیچ گوشتی پنوماتیک خود را به آرامی از مخزن آن خارج کنید. آن را نکشید یا نکشید.پیچ گوشتی هوای خود را جدا کنید و منبع تغذیه آن را (قفل کردن، جدا کردن) قبل از سرویس، تمیز کردن یا تعویض لوازم جانبی جدا کرده یا محکم کنید.نحوه عملکرد پیچ ​​گوشتی پنوماتیک خود، از جمله قدرت حرکتی آن را بدانید. منابع انرژی احتمالی شامل هوا، الکتریسیته، سوخت مایع، مایعات فشرده (هیدرولیک) یا پودر هستند.از پیچ گوشتی های پنوماتیک آسیب دیده استفاده نکنید.با رعایت مراحل صحیح و رعایت نکات ایمنی مربوطه، می توانید پیچ ​​گوشتی بادی خود را به صورت ایمن و پربار به کار ببندید. پس از اتمام کار، باید هوای خود را ببندید، شلنگ هوای ابزار خود را جدا کرده و ابزار را در مکانی خنک، خشک و مطمئن نگهداری کنید.

انواع فنر جمع کن خودرو

۴ بازديد
فنر جمع کن چیست؟
پیش از این که انواع فنر جمع کن و کاربرد آن‌ها را بشناسیم، لازم است بدانیم این ابزار دقیقاً چیست و چگونه کار می‌کند.
هنگامی که برای تعمیر خودرو، نیاز به بیرون آوردن کمک فنر و یا تعویض آن با کمک فنر جدید باشد، لازم است از یک ابزار برای فشرده کردن کمک فنر استفاده کرد، زیرا با توجه به وزن و میزان فشردگی این قطعه، بیرون آوردن آن بدون ابزار تقریباً غیرممکن به نظر می‌رسد.
فنر جمع کن این امکان را برای تعمیرکاران اتومبیل فراهم می‌سازد تا بدون دردسر و بدون نیاز به صرف وقت یا انرژی زیاد، کمک فنر را فشرده کرده و از محل خود خارج کنند. انجام این کار بدون وجود فنر جمع کن نه تنها بسیار دشوار است، بلکه ممکن است آسیب و خسارت نیز به بار آورد.
برای خرید آچار بکس و جعبه ابزار از فروشگاه ابزار ماشین اقدام کنید.
 
انواع فنر جمع کن 
فنر جمع کن خودرو بر اساس معیارهای گوناگون، به شکل‌های مختلفی دسته بندی می‌شود. یکی از متداول‌ترین دسته بندی‌ها بر اساس نحوه کارکرد و عملکرد این ابزار است. بر این اساس، فنر جمع کن‌ها به سه دسته هیدرولیک، بادی (پنوماتیک) و دستی تقسیم می‌شوند.

فنر جمع کن هیدرولیک
یکی از پرکاربردترین انواع فنر جمع کن، فنر جمع کن هیدرولیکی است که توسط برندهای معتبری مانند داناپلاس، هزبرن و فورس تولید می‌شود. در این نوع، روغن به عنوان سیال مورد استفاده جهت تأمین نیرو به کار می‌رود. نیروی فشار سیال در واقع همان نیرویی است که به جمع شدن فنر و فشرده سازی آن کمک می‌کند.
فنر جمع کن‌های هیدرولیکی که به نوع روغنی نیز معروف هستند یک ویژگی مهم دارند و آن امکان فشرده سازی فنر تا حد دلخواه است، زیرا نیرویی که موجب جمع شدن فنر می‌شود بسیار قوی است و قادر است کمک فنر را تا اندازه مورد نیاز فشرده سازد. این نوع فنر جمع کن دارای یک پدال هیدرولیکی است که با فشار دادن آن به راحتی کمک فنر جمع و فشرده می‌شود.
 
فنر جمع کن بادی یا پنوماتیک
یکی دیگر از انواع فنر جمع کن خودرو، نوع بادی آن است. در این نوع ابزار، از سیستم پنوماتیک یا بادی برای فشرده سازی فنر کمک گرفته می‌شود. این سیستم بر استفاده از نیروی گاز متراکم جهت فشرده و جمع کردن فنر اتکا دارد. در واقع هوای فشرده شده همان عاملی است که می‌تواند فنر را تا اندازه مورد نیاز در فنر جمع کن فشرده نماید.
 
فنر جمع کن دستی
همان‌طور که از نام این دسته پیدا است، فنر جمع کن‌های دستی ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین انواع این ابزار هستند که در آن‌ها شخص به صورت دستی فنر را جمع و فشرده می‌نماید. در میان انواع فنر جمع کن خودرو، کار با نوع دستی سخت‌تر است و انرژی و زمان بیشتری را می‌طلبد. به همین دلیل امروزه اغلب تعمیرکاران استفاده از انواع هیدرولیک و بادی فنر جمع کن را به نوع دستی ترجیح می‌دهند.
ناگفته نماند فنر جمع کن دستی ویژگی‌های مثبتی نیز دارد که در برخی موارد آن را برای استفاده مناسب می‌سازد، از جمله این که جای کمی را اشغال می‌کند و دوم این که قیمت مناسبی دارد. پس در مواردی که به یک فنر جمع کن مقرون به صرفه نیاز دارید می‌توانید از نوع دستی آن بهره ببرید.
یکی دیگر از معیارهای مورد نظر برای دسته بندی انواع فنر جمع کن، نوع سری قفل کننده فنر است که در ادامه معرفی خواهند شد.

فنر جمع کن با سری تنظیم شونده (قابل تنظیم)
فنر جمع کن‌هایی که دارای سری تنظیم شونده هستند برای فشرده سازی فنرهایی با اندازه‌های مختلف (در گستره تنظیم سری ابزار) قابل استفاده‌اند. به این ترتیب سری فنر جمع کن با توجه به اندازه فنر تنظیم شده و سپس فنر یا کمک فنر در آن قرار می‌گیرد.
 
فنر جمع کن با سری تعویض شونده (قابل تعویض)
در این نوع فنر جمع کن، سری قفل کننده ابزار که فنر را در خود جای می‌دهد قابل تعویض است. به عبارتی دیگر سری فنر جمع کن به حسب اندازه فنر انتخاب و روی ابزار نصب می‌گردد.
 
چرا باید از فنر جمع کن استفاده کنیم؟
بدون شک ایمنی اولین چیزی است که هنگام کار اهمیت دارد. استفاده از انواع فنر جمع کن برای تعویض یا بیرون آوردن کمک فنر خودرو، بهترین راه برای تأمین امنیت تکنسین است، زیرا با یک اشتباه کوچک و رها شدن فنر فشرده شده ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری به فرد وارد گردد. علاوه بر این مورد، امکان فشرده کردن فنر تا حد لازم و دلخواه از دیگر مزایای استفاده از این ابزار است که آن را به یک ابزار ایده‌آل برای انجام تعمیرات خودرو تبدیل کرده است.
فنر جمع کن‌ها، ساخته شده از آلیاژهای بسیار مقاوم مانند فولاد هستند و به همین دلیل مطمئن‌ترین گزینه برای تعویض کمک فنر اتومبیل به حساب می‌آیند.
 
نکات ایمنی قبل از کار با انواع فنر جمع کن
کار با فنر جمع کن از آنچه فکر می‌کنید بسیار آسان‌تر است، اما یک نکته در استفاده از این ابزار اهمیت بالایی دارد و آن رعایت نکات ایمنی است. پیش از آن که درباره نحوه استفاده از انواع فنر جمع کن بدانید باید با موارد ایمنی که لازم است رعایت کنید آشنا شوید. این موارد به قرار زیر هستند:
  • قبل از استفاده حتماً کل بدنه و اتصالات فنر جمع کن را به دقت بررسی کنید، زیرا هر گونه آسیب و ترک کوچک ممکن است به اتفاقات ناگوار حین کار بیانجامد.
  • دقت داشته باشید موقع کار، کسی در مقابل فنر قرار نگرفته باشد، زیرا اگر فنر به طور ناگهانی از حالت فشرده شده خارج گردد، با توجه به نیروی زیادی که دارد ممکن است به شخص مقابل آسیب وارد کند.
  • هنگام کار با انواع فنر جمع کن به سالم بودن فنر نیز دقت داشته باشید. اگر فنر دارای قوس است نباید آن را در فنر جمع کن قرار دهید، زیرا ممکن است به بروز حادثه بیانجامد.
 
چگونه می‌توان بهترین فنر جمع کن را انتخاب کرد؟
بدون شک امروزه انواع فنر جمع کن را در طرح‌ها، متریال‌ها و انواع مختلف می‌توان در بازار پیدا کرد. در این میان ممکن است انتخاب بهترین فنر جمع کن به نظر کار پیچیده‌ای باشد، اما اگر به درستی با کاربرد مورد نظر خود آشنا باشید نیمی از راه را برای انتخاب ابزار مناسب طی کرده‌اید.
برندهایی مانند هزبرن، فورس و داناپلاس از بهترین برندهای ارائه دهنده فنر جمع کن جلو بندی به شمار می‌روند که انواع فنر جمع کن بادی، دستی و هیدرولیک را به شما پیشنهاد می‌کنند. با توجه به نوع کاربرد، خودروهای مورد نظر، بودجه در دسترس و ... می‌توانید بهترین نوع فنر جمع کن را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که هر فنر جمع کن دارای وزن و ظرفیتی متفاوت، بازه فشردگی گوناگون، سایز و حداکثر طول مختلف است. با این حساب لازم است نوعی را انتخاب کنید که دقیقاً متناسب با نوع فنرهای مورد استفاده شما باشد. یک کارشناس باتجربه در این زمینه بهترین راهنمای شما برای خرید ابزار مناسب خواهد بود.


مولتی پلایر چیست؟

۳ بازديد
مولتی پلایر به انگلیسی Torque multiplier یک ابزار کاملاً تخصصی است که باعث چند برابر شدن نیروی گشتاور می‌شود. در واقع این ابزار برای باز و بست پیچ‌، مهره، بست و سایر مواردی که به نیروی گشتاور نیاز دارند، به‌ویژه در فشار بالا، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
همان‌طور که می‌دانید نیروی گشتاور، عامل بسیار مهم و موثری است در چرخیدن یک جسم به دور یک محور مشخص، بنابراین هر دستگاه یا وسیله‌ای که با پیچ و مهره اتصال پیدا می‌کنند، به نیروی گشتاور نیاز خواهد داشت. در نتیجه بسیاری از مشاغل و صنعت‌های مختلف برای اتصالات گوناگون از مولتی‌ پلایر استفاده می‌کنند. این دستگاه این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که بدون استفاده از کمپرسور هوا یا آچار ضربه‌ای بتوانند گشتاور خروجی بالایی تولید کنند.
مولتی پلایر چه کاربردی دارد؟
مولتی پلایر در مدل و سایز‌های مختلفی در بازار موجود است که هر کدام برای صنایع و عملکردهای مختلف کاربرد دارد. در واقع این ابزار در هر صنعتی که با پیچ و مهره سروکار داشته باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این‌حال از رایج‌ترین کاربردهای مولتی‌ پلایر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
- در مکان‌های به دور از برق و عدم دسترسی به آچار ضربه‌ای (بُکس) با هوای فشرده،
- برای باز کردن پیچ‌ها، مهره‌ها و سایر بست‌هایی که بیش از اندازه محکم هستند،
- فضاهای محدود که امکان استفاده از ابزارآلات با دسته‌های بلند وجود ندارد،
- صنعت خودروسازی و تعمیرگاه‌های خودرو
- مونتاژ انواع محصولات در صنایع مختلف
- انواع پروژه‌های ساختمانی، سازه های فلزی و...
- تعمیر و نگه‌داری تجهیزات سنگین
مولتی پلایر چگونه کار می کند؟
کار مولتی پلایر افزایش و انتقال گشتاور از ترکمتر به سر پیچ یا مهره است و استفاده از آن بسیار آسان و سریع است. با این‌حال نوع برقی و بادی این دستگاه نیاز به تنظیمات دارد، که عمدتاً در دفترچه راهنما آن درج می‌شود. نیروی گشتاور مورد نیاز در مولتی‌پلایرها براساس چرخ‌دهنده‌هایی که تشکیل یک زنجیره با نام اپیسیکلیک می‌دهند، ایجاد می‌شود و تنظیم حرکت آن نیز براساس چرخ‌ دنده‌های متحرک تعبیه شده، انجام می‌گیرد.
مزایای استفاده از مولتی پلایر
بزرگترین ویژگی استفاده از مولتی پلیر صرفه‌جویی در وقت و انرژی است. در واقع با این ابزار اتصالات بدون اتلاف وقت و صرف نیروی زیاد با بهترین عملکرد انجام می‌شود. بنابراین اگر در شغلی فعالیت می‌کنید که نصب پیچ، مهره و سایر بست‌ها بسیار رایج است برای افزایش بهره‌وری در خرید مولتی ‌پلایر شک نکنید. از دیگر مزایایی این ابزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
- افزایش و بهبود ایمنی
- آسان‌تر شدن کارهای طاقت‌فرسا و دشوار
- بالا رفتن راندمان و خروجی کار
- دقت دقیق و بالا
- افزایش بهره‌وری
- جایگزین بهتر و ایمن‌تر برای آچارهای بلند
انواع مولتی پلایر
سه نوع اصلی مولتی ‌پلایر یعنی دستی، برقی و بادی یا پنتوماتیک (Pneumatic) در بازار موجود است. برای این‌که بدانید کدام نوع را خریداری کنید، بسیار مهم است که نیازهای‎‌تان را از خرید مولتی پلایر مشخص کنید. به‌عنوان مثال اگر هوای فشرده (کمپرسور هوا) و نیروی الکتریکی به راحتی در دسترس نیست، باید یک مولتی‌پلایر دستی انتخاب کنید. بنابراین خرید انواع مولتی پلایر بستگی به نیازهای خاص کاربران دارد.
مولتی پلایر دستی (manual torque multiplier)
مولتی پلایر دستی برای سفت کردن دقیق و شل کردن چفت و بست‌های سنگین مانند پیچ و مهره‌های بزرگ صنعتی که برای مجموعه گیربکس طراحی شده‌اند، استفاده می‌شود.
همان‌طور که از نام این مولتی‌پلایر مشخص است، به‌صورت دستی کار می‌کند، بنابراین این نوع برای مکان‌هایی که دسترسی به برق ندارند، مناسب است. این نوع مولتی‌پلایر به‌دلیل وزن سبک، به‌راحتی قابل حمل است و همچنین قیمت مناسبی نیز دارد.
مولتی پلایر برقی (electric torque multiplier)
مولتی پلایر برقی دارای یک ریزپردازنده است که عملکرد آن توسط این قطعه داخلی کنترل می‌شود. در واقع این مدل به دلیل بهره‌مندی از ریزپردازنده مجهز به یک سیستم کنترل هوشمند است که این ویژگی باعث مزایایی متعددی می‌شود.
برخی از این ویژگی شامل عملکرد خودکار، توقف در زمان رسیدن به گشتاور مورد نیاز، خاموشی سیستم و دستگاه در یک تایم مشخص، تنظیم گشتاور براساس پیچ و مهره، مشاهده میزان گشتاور و.. می‌شود.
عمدتاً مولتی ‌پلایر برقی برای سفت و شل کردن پیچ و مهره با نیروی گشتاور ویژه، بستن پیچ و مهره‌ با سیستم یکنواخت، پیچ و مهره‌های سنگین و بست مورد استفاده قرار می‌گیرد.
توجه داشته باشید که مولتی‌پلایر برقی باید سالی یک‌بار یا پس از 1000 ساعت استفاده توسط یک متخصص به‌منظور اطمینان از عملکرد صحیح دستگاه، بررسی و کالیبره شود.
مولتی پلایر بادی یا پنتوماتیک (pneumatic torque multiplier)
مولتی پلایر بادی یا پنوماتیک، نوع قدرتمندتری از پلایر برقی است. این مدل از هوای فشرده برای ایجاد نیرو استفاده می‌کند تا اتصالات چفت و بست سنگین را شل یا سفت کند. مولتیپلایر بادی با چرخش روان و پیوسته گشتاور لازم را برای پیچ و مهره‌های بزرگ ایجاد می‌کند و استفاده از آن بسیار آسان است. عمدتاً این مدل دارای یک جدول است که میزان گشتاور بر حسب فشار ورودی را مشخص کرده است.
به‌دلیل دقت و قدرت بالایی که مولتی پلایر پنوماتیک دارد عمدتاً برای مصارف حساس و پروژه‌های گسترده مانند اتصالات فشار بالا، ماشین‌آلات سنگین، سازه‌ها، اسلکت‌های فلزی و... کاربرد دارد.
نحوه کار با مولتی پلایر
هر سه نوع مولتی‌ پلایر برای سهولت در بستن و باز کردن انواع بست طراحی شده‌اند. اگر به درستی از آن‌ها استفاده کنید، دقیقاً همان کاربردی که انتظار دارید را به دست خواهید آورد. اما استفاده نادرست می‌تواند منجر به بروز خطا و آسیب شود. صرف‌نظر از این‌که کدام مدل مولتی پلایر را انتخاب می‌کنید، همیشه باید دستورالعمل سازنده را قبل از استفاده بخوانید. انجام این کار باعث صرفه‌جویی در زمان و از بین رفتن آسیب و خطر خواهد شد.
نحوه کار با مولتی پلایر دستی
برای استفاده از مولتی‌پلایر دستی، مراحل زیر را دنبال کنید:
1. ضریب افزایش گشتاور را براساس دستگاه موردنظر و مولتی‌پلایر بررسی و سپس ابزار را براساس مشخصات آن تنظیم کنید. به‌عنوان مثال اگر گشتاور خروجی موردنظر 400 پوند بر فوت و ضرب افزایش گشتاور 4:1 باشد، ورودی مولتی‌ پلایر باید روی 100 فوت تنظیم شود. مطمئن شوید که هرگز گشتاور ورودی از میزان درج شده در مشخصات بیشتر نشود.
2. پایه مولتی پلایر را به دسته آن وصل می کنیم.
3. آچار ترکمتر را بر روی مولتی پلایر قرار دهید.
4. عملکرد مناسب (باز یا بستن اتصالات) را انتخاب و ترکمتر را بچرخانید.
5. ترکمتر را روی بست سفت کنید تا صدای «کلیک» بشنوید. این نشان می‌دهد که دستگاه در محل درست قفل شده و آماده استفاده است.
6. دسته ترکمتر را گرفته و در جهت درست بچرخانید.
نحوه کار با مولتی پلایر برقی
برای استفاده از مولتی‌پلایر برقی، مراحل زیر را دنبال کنید:
1. دستگاه را روی یک سطح صاف قرار دهید.
2. سوکت استاندارد را روی درایو مربعی قرار دهید.
3. حلقه ایمنی لاستیکی را روی پین قرار دهید.
4. مولتی ‌پلایر را به یک منبع برق متصل کنید.
5. یک سوکت یا کانکتور استاندارد را به‌طور کامل روی پیچ یا مهره محکم کنید.
6. میزان گشتاور خروجی را براساس مشخصات دستگاه تنظیم کنید.
6. سپس بررسی کنید که مولتی‌پلایر در موقعیت صحیح قرار گرفته باشد. در حین بسته شدن باید عمودی باشد تا آسیبی به کاربر وارد نشود و همچنین بازوی پشتیبانی باید در راستای همان سطح سوکت یا رابط قرار گیرد.
7. هنگامی‌که دستگاه به گشتاور موردنظر که از پیش تنظیم کرده‌اید، برسد، مولتی ‌‌پلایر اتوماتیک خاموش می‌شود.
نحوه کار با مولتی پلایر بادی
برای استفاده از مولتی‌پلایر پنوماتیک، مراحل زیر را دنبال کنید:
1. مولتی ‌پلایر را به منبع هوای فشرده وصل کنید.
2. در حالی که دستگاه روشن است، میزان جریان هوا را بررسی کنید.
3. سوکت، حلقه O مانند و پین نگهدارنده را به همدیگر متصل کنید.
4. تنظیمات لازم برای تنظیم نیروی گشتاور براساس اندازه مهره را براساس دفترچه راهنما انجام دهید.
5. وقتی فشار هوا را روی تنظیمات صحیح قرار دادید، مولتی‌پلایر را آزادانه برای تکمیل عملکرد روی اتصالات مورد نظر بگذارید.
6. در این مرحله باید ابزار را ثابت نگه دارید اما دستان‌تان از نقطه واکنش دور باشد.
7. پس از سفت یا شل شدن اتصالات، ابزار کاملاً متوقف می‌شود. بسیار مهم است که در حین انجام کار، حداکثر فشار هوای مولتی‌پلایر از دستورالعمل‌های سازنده بیشتر نباشد.
8. صبر کنید تا هوا کاملاً تخلیه شود، سپس شلنگ را از دستگاه جدا سازید.
مولتی پلایرها بسیار دقیق طراحی شده‌اند تا به آسانی از آن‌ها استفاده کنید اما بسیار مهم است که قبل از شروع کار، مراحل و دستورالعمل‌هایی که همراه آن‌ها وجود دارند را مطالعه کنید.

راهنمای خرید پیچ گوشتی بادی (قسمت دوم)

۵ بازديد
 در قسمت قبل به توضیح راهنمای خرید پیچ گوشتی بادی پرداختیم. امروز نیز سایر نکات را بررسی خواهیم کرد. دکمه قفل برای کار مداوم و افزایش بهره وری. ویژگی های تنظیم طول پیچ بدون ابزار به شما امکان می دهد به راحتی بین اندازه های پیچ جابجا شوید. طراحی‌های ارگونومیک دسته‌ای D-خط به شما امکان می‌دهند از هر دو دست، یکی روی ابزار و دیگری نگه‌داشتن قبضه تپانچه، برای کنترل بهتر رانندگی استفاده کنید – به‌ویژه هنگام رانندگی پیچ‌های طولانی‌تر از گل میخ‌های سخت‌تر مفید است.پیچ گوشتی بادی سوماک و چکش بادی را از فروشگاه ابزارماشین تهیه و خریداری کنید.
ساختار ضد گرد و غبار به تمیز نگه داشتن موتور از هرگونه گرد و غبار کمک می کند و عملکرد لغزشی نرم مکانیزم تغذیه خودکار را در حین بستن تضمین می کند. پیچ گوشتی های برقی سیم دار در مقابل پیچ گوشتی های شارژی با باتری بی سیمپیچ گوشتی های برقی سیم دار عموماً دارای موتورهای بزرگتر و عملاً زمان کار نامحدود هستند، که آنها را برای به کار انداختن پیچ های بزرگتر مورد استفاده در آویز کردن دیوارهای خشک، ساختمان عرشه یا اسکلت فلزی ایده آل می کند. برای محل کار، پیمانکاران معمولاً برای انجام کار به پیچ گوشتی برقی سیم دار مراجعه می کنند.
با این حال، در اطراف خانه، پیچ گوشتی برقی بی سیم برای کنار گذاشتن آن بسیار راحت است. آویزان کردن قاب عکس یا مونتاژ مبلمان تخت با پیچ گوشتی برقی که نیازی به اتصال آن به برق ندارید، بسیار سریعتر انجام می شود. در صورت بالا رفتن از نردبان نیز کار با پیچ گوشتی های شارژی آسان تر است. پیچ گوشتی های برقی بادیپیچ‌گوشتی‌های بادی قدرتی نیز به دو صورت قبضه تپانچه ای یا مستقیم هستند. این ابزارها بدون هیچ موتور و دنده ای که آنها را سنگین کند، برخی از بادوام ترین و ساده ترین پیچ گوشتی های برقی هستند که می توانید داشته باشید.
 اکثر پیمانکاران یک کمپرسور هوا در محل کار برای میخکوب کف یا ابزارهای مشابه دارند. داشتن یک پیچ گوشتی با هوا راه خوبی برای داشتن همان کمپرسور هوا به عنوان منبع تغذیه برای نصب کف و نصب گل میخ های فولادی و دیوار خشک است. مقایسه پیچ گوشتی های برقیهنگامی که در مورد نوع پیچ گوشتی برقی که می خواهید تهیه کنید، تصمیم گرفتید،
وقت آن است که دو یا سه مدل را ردیف کنید تا ببینید چگونه روی هم چیده می شوند. گشتاور و سرعتکنترل گشتاور برای اکثر کاربردهای پیچ گوشتی های قدرتی در مقایسه با قدرت خام مهم تر است، که ممکن است توضیح دهد که چرا سازندگان اغلب ابزار خود را به جای ذکر یک رقم، به عنوان "گشتاور بالا" توصیف می کنند.سرعت یکی دیگر از قسمت های خاکستری برای پیچ گوشتی های برقی است – سرعت به خودی خود به شما امکان می دهد بهره وری بیشتری داشته باشید، اما فقط تا حدی در مورد پیچ ​​گوشتی ها. سازگاری در این مورد مهم‌تر است، اما سازندگان اغلب رقمی را در RPM یا چرخش در دقیقه ذکر می‌کنند. هرچه دور پیچ گوشتی برقی شما بیشتر باشد، به طور کلی سریعتر می تواند پیچ ​​ها را بچرخاند. سازندگان اغلب حداکثر سرعت بیکار را که بر حسب دور در دقیقه (RPM) اندازه گیری می شود، تعیین می کنند. 
گشتاور بر حسب نیوتن متر (Nm) برای متریک یا فوت پوند (ft-lb) در امپریال بیان می شود. پیچ گوشتی‌های برقی معمولاً برای مدل‌های قوی‌تر 20 نیوتن‌متر درپوش دارند. از سوی دیگر، مته های برقی میان رده معمولاً از محدوده 30 نیوتن متر ستاره می گیرند و تنها از آنجا قدرتمندتر می شوند.قدرتقدرت اغلب بر حسب ولتاژ برای پیچ گوشتی های برق بی سیم توصیف می شود. هرچه ولتاژ ابزار بیشتر باشد، گشتاور بیشتری می تواند خارج کند. بسیاری از پیچ گوشتی های شارژی همه منظوره در محدوده 5 ولت هستند که آنها را برای کارهای پیچشی سبک و متوسط ​​ایده آل می کند. برای پیچ گوشتی های برقی با سیم، ولتاژ فقط می تواند یکی از 110-120 یا 220-240 ولت باشد.
برای مقایسه برق با سیم، باید به جای آن به وات آنها نگاه کنید. هر چه امتیاز از نظر وات بالاتر باشد، موتور الکتریکی قدرتمندتر و گشتاور بیشتری می توانید از ابزار خود خارج کنید. مدل‌های پیچ‌گوشتی برقی پنوماتیک اغلب دارای محدوده توصیه‌شده‌ای از فشار هوا و حجم هوا هستند که می‌توانید برای اطلاع از اینکه آیا کمپرسور هوای شما می‌تواند آنها را تغذیه کند یا خیر، به آنها مراجعه کنید. مصرف هوا اغلب با فوت مکعب در دقیقه یا CFM اندازه گیری می شود، در حالی که فشار کاری اغلب بر حسب پوند بر اینچ مربع یا PSI داده می شود.
 پیچ‌گوشتی‌های برق صنعتی درجه‌بندی گشتاوری نیز دارند که بر حسب نیوتن متر یا فوت پوند مشخص شده است، زیرا برخی از مدل‌های این محدوده به اندازه‌ای قدرتمند هستند که جای خود را در خط مونتاژ مبلمان یا خودرو داشته باشند.تعداد موقعیت های کلاچهنگامی که پیچ به اندازه کافی سفت شده باشد، یک کلاچ روی یک پیچ گوشتی برقی، گشتاور پیچ گوشتی شارژی را قطع می کند. تنظیم درست کلاچ به شما امکان می‌دهد پیچ‌ها را به‌طور پیوسته‌تری وارد کنید، از محکم شدن انگشتان تا جایی که ممکن است سر پیچ را بردارید. هرچه موقعیت های کلاچ بیشتری داشته باشید، بیشتر می توانید حداکثر گشتاوری را که پیچ گوشتی برقی شما می تواند اعمال کند، تنظیم کنید. این ویژگی به ویژه هنگامی که با وسایل الکترونیکی یا چوب کار می کنید بسیار مهم است. 
تکه های پیچ گوشتی:شما نمی توانید پیچ ​​ها را با پیچ گوشتی برقی خود بدون مهره های پیچ گوشتی مناسب بچرخانید، و اکثر مردم تمایل دارند تعداد زیادی از آنها را داشته باشند - این غیر معمول نیست که یک ست با 40 ضمیمه یا بیشتر عرضه شود.داشتن یک راه خوب برای سازماندهی آنها بسیار مهم است. شما نمی خواهید مجبور شوید یک مجموعه جدید را فقط به این دلیل که فیلیپس شماره 4 را که بیشتر از آن استفاده می کردید از دست داده اید. اکثر مارک های بهتر پیچ گوشتی های برقی دارای مجموعه ای اساسی هستند که بسیاری از پرکاربردترین بیت ها را دارند. یک مجموعه معمولی در حال حاضر طیف گسترده ای از وظایف پیچ گوشتی شما را پوشش می دهد و شامل یک یا چند مورد از موارد زیر است: Phillips Heads – PH0 بیشتر پیچ‌های ماشین‌های کوچک را در الکترونیک می‌پوشاند، در حالی که PH1 و PH2 وقتی صحبت از پیچ‌های چوبی و پیچ‌های ماشین بزرگ‌تر می‌شود، شما را پوشش می‌دهند. سر مربع - بسیاری از تولید کنندگان دو اندازه اضافه می کنند. پیچ‌های تورکس – یا پیچ‌های ستاره‌ای، این پیچ‌ها را در داخل خودروها، لوازم الکترونیکی و رایانه‌ها خواهید یافت. پیچ های شکاف – از نوع کلاسیک سر پیچ هستند، تقریباً در هر جایی می توانید آن ها را پیدا کنید، و می توانید انتظار داشته باشید که مجموعه ای قابل احترام حداقل 2 اندازه بیت سر شیار را داشته باشد. سوکت هگز - یا اسلات آلن، این اسلات ها معمولاً با برخی از مجموعه های بزرگتر در حدود 9 قطعه به بالا ارائه می شوند.

راهنمای خرید کارواش

۵ بازديد
یکی از وسایل کاربردی که امروزه بیش از پیش نیاز به آن احساس می‌شود، کارواش خانگی است. کارواش خانگی همان‌طور که از نامش پیدا است، برای نظافت مکان‌های مختلف به کار می‌رود و به دلیل استفاده‌ی آسان و صرفه‌جویی در وقت و هزینه، به سرعت مورد استقبال قرار گرفت. بنابراین در این مقاله قصد داریم به بررسی کارواش خانگی بپردازیم. برای خرید انواع کارواش می‌توانید از سایت ابزار ماشین بازدید کنید.
راهنمای خرید بهترین کارواش خانگی
 
دستگاه کارواش خانگی چیست؟
 
کارواش خانگی یا واترجت، دستگاهی برای شست‌وشو و تمیز کردن مکان‌های مختلف یک ساختمان یا اتومبیل است. دستگاه کارواش خانگی، آب را با فشار زیاد وارد نازل می‌کند و به این وسیله، آب روی سطوح پاشیده می‌شود. با این روش، جرم و لکه‌های موجود روی سطوح به آسانی پاک می‌شوند و دیگر نیازی ندارید تا به روش سنتی با جارو، آب و مواد شویند، سطوح را تمیز کنید.
این اختراع کاربردی به جارو برقی شباهت دارد اما به جای آن که یک لوله‌ی مکش‌دار، گرد و غبار را از سطوح پاک کند، آب پرفشار، بدون نیاز به مواد شوینده، سطوح موردنظر شما را تمیز می‌کند.
یکی دیگر از موارد ضروری در منزل جعبه ابزار است. شما می‌توانید برای تهیه انواع جعبه ابزار روی لینک کلیک نمایید.
کارواش خانگی یکی از لوازم کاربردی و پرقدرت در صنعت است و به دلیل کارآیی بالایی که دارد برای مصارف خانگی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و در اندازه‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شود.
  • کارواش خانگی کوچک با فشار آب 100 بار، جهت شست‌وشوی ماشین، حیاط و در ساختمان
  • کارواش خانگی متوسط با فشار آب حداقل 130 بار،جهت شست‌وشوی نرده‌ها و نمای ساختمان
  • کارواش خانگی یا حرفه‌‌ای با میزان فشار 160 بار، برای مصارف صنعتی، خانگی، رنگ‌برداری و جرم‌گیری
 
انواع دستگاه کارواش خانگی
 
اگر می‌خواهید یک کارواش خانگی بخرید، ممکن است در انتخاب نوع دینامی یا ذغالی آن سردرگم شوید و ندانید کدام یک مورد نیاز شما است. کاروا‌ش‌ها از نظر موتور به دو شکل دینامی و ذغالی در بازار موجود‌اند.
  • دینامی
کاروا‌ش‌های دینامی با موتور پر قدرت برای استفاده در مدت زمان طولانی طراحی شده‌اند و در مصارف خانگی و هم صنعتی کاربرد دارند. طول عمر و دوام بالا، کارکرد آرام و بدون صدا، استهلاک و هزینه‌ی نگهداری کم و وزن زیاد از ویژگی‌های کارواش دینامی بوده و این نوع کارواش را تبدیل به یکی از محبوب ترین نوع کارواش ها کرده است.
  • ذغالی
کارواش‌های ذغالی با وزن سبک و قیمت کمتر از مدل دینامی، برای مصارف خانگی و کارهای سبک است و صدای بیشتری نیز تولید می‌‌کند اما هزینه‌ی تعمیرات آن کم است . لازم به ذکر است استهلاک کارواش خانگی ذغالی از دینامی بیشتر است و ذغال آن هر سال باید تعویض شود.
مزایای استفاده از کارواش خانگی
 
  1. کاهش هزینه‌ها
این دستگاه در مقایسه با شست‌وشوی سنتی، در مصرف آب صرفه‌جویی می‌کند و باعث کاهش رقم قبض آب می‌شود.
هم‌چنین سیستم ساده‌ی دستگاه کارواش خانگی باعث می‌شود تا بدون نیاز به افراد متخصص در این امور و پرداخت هزینه، به راحتی محیط خود را نظافت کنید. استفاده از دستگاه کارواش خانگی می‌تواند شما را از رفتن به کارواش و پرداخت هزینه‌های اضافی بی‌نیاز می‌کند.
  1. صرفه‌جویی در وقت
امروزه به دلیل مشغله‌هایی که افراد با آن دست ‌و پنجه نرم می‌کنند، فرصت زیادی برای نظافت ندارند، از این رو کارواش خانگی می‌تواند در این زمینه به آن‌ها کمک کند. با استفاده از این دستگاه می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان، سطوح موردنظر خود را تمیز کنید.
  1. صرفه‌جویی در مصرف آب
عملکرد کارواش خانگی به این صورت است که با کمترین مقدار آب، بهترین نظافت و شست‌وشو را انجام می‌دهد در حالی که در شست‌وشو به روش سنتی، مقدار زیادی آب به هدر می‌رود تا سطوح موردنظر نظافت شود.
  1. ایمنی بالا
گاهی سطوحی نیاز به نظافت دارند که در مکان‌هایی با ارتفاع زیاد یا خارج از دسترس قرار دارند و تمیز کردن آن سطوح و قرار گرفتن در ارتفاع، ممکن است به سلامت شما آسیب برساند. کارواش خانگی، با داشتن لوله‌های بلند و کوتاه، دسترسی به نقاط را آسان‌تر می‌کند و شما می‌توانید با ایمنی زیاد، سطوح مختلف و غیرقابل دسترس را نظافت کنید.
راهنمای خرید دستگاه کارواش
 
  • فشار آب یا بخار خروجی
فشار آب با واحد بار (Bar) سنجیده می‌شود و کارواش‌ها به طور معمول تا 200 بار آب را با فشار خارج می‌کنند. هر چه فشار آب و میزان بخار خروجی بیشتر باشد، لکه‌های سطوح راحت‌تر پاک می‌شوند، در صورتی که شست‌وشو با شلنگ، قدرت کمتری دارد و زمان بیشتری صرف می‌کند.
  • مخزن شست‌وشو
کارواش خانگی به دو دسته‌ی بدون مخزن و مخزن‌دار تقسیم می‌شود. در کارواش خانگی بدون مخزن، باید در ظرفی جداگانه کف درست کنید. در نوع مخزن‌دار، مخزن یا روی دستگاه است یا به صورت جدا از بدنه قرار دارد که آب و مواد شوینده داخل آن ریخته می‌شود.
  • حمل آسان
قابلیت حمل آسان یک ویژگی محسوب می‌شود. هرچه دستگاه قدرت بالایی داشته باشد به مراتب سنگین‌تر است اما با تعبیه‌ی چرخ‌هایی در این مدل، حمل آن آسان‌تر شده است.
  • کارواش خانگی آب سرد یا آب گرم
کارواش‌ خانگی به شکل کارواش آب سرد و کارواش آب گرم در بازار عرضه شده‌ است. کارواش آب گرم برای سطوح چرب و روغنی و کارواش آب سرد برای نظافت و گردگیری سطوح عاری از چربی، مناسب است.
  • کارواش مکش‌دار
یکی از قابلیت‌های کارواش خانگی، مکش آن است و باعث می‌شود کارواش بدون اتصال به لوله‌کشی آب، آب مورد نیاز را از استخر و حوض مکش کند. این قابلیت در همه‌ی کارواش‌ها وجود ندارد و یک ویژگی محسوب می‌شود.
  • لوازم یدکی و خدمات پس از فروش
ممکن است شما با تحقیق‌های فراوان بهترین مارک از کارواش خانگی را بخرید اما بعد از مدتی با مشکل پیدا کردن قطعات و خدمات پس از فروش مواجه شوید.
به دلیل تحریم‌های ایران، بسیاری از برندها خدمات پس از فروش ندارند و لوازم آن‌ها به سختی پیدا می‌شود و هزینه‌ی بالایی دارد. بهتر است پیش از خرید از این موارد اطمینان حاصل کنید.
بهترین مارک کارواش خانگی
 
کارواش‌های آلمانی هوم لایت و بلک مکس از نظر کیفیت در رده‌ی بالایی قرار دارند و پس از آن کارواش‌های فرانسوی و چینی با قیمت مناسب در بازار موجودند. بهترین مارک کارواش خانگی با توجه به میزان رضایت کاربران به شرح زیر است:
  • داناپلاس
  • بوش
  • ماکیتا
  • نووا
  • توسن
  • هیوندای
  • کرشر

بیشتر بخوانید: روغن موتور

راهنمای خرید جعبه ابزار

۶ بازديد
شما زمانی را صرف در نظر گرفتن همه گزینه‌ها، طیف‌های مختلف کرده‌اید و سپس مقدار کمی پول را صرف خرید ابزار، باتری‌ها و شارژرهایی کرده‌اید که برای کسب درآمد صادقانه نیاز دارید. همه آنها را در ون خود می گذارید و می روید. شما تمام روز سخت کار می کنید و اگر خوش شانس باشید، برای یک شام خوب به خانه می آیید. شما صبح روز بعد از خواب بیدار می شوید تا فردی کمتر از صادق را پیدا کنید. متأسفانه شما آخرین قربانی یک اتفاق بسیار معمولی شده اید. می دانی که باید دیشب وقتی به خانه رسیدی آنها را از ون بیرون می آوردی، اما هوا تاریک بود و بعد از یک روز چهارده ساعته فقط شام خود را می خواستی.
جهت خرید جعبه ابزار کامل از فروشگاه ابزار ماشین با ما تماس بگیرید.
 ده سفر با جعبه‌های ابزار مختلف به عقب و جلو به گاراژ کاری بود که می‌توانستید «بعداً انجام دهید» – سپس جلوی تلویزیون به خواب رفتید زیرا یک شب اهمیتی نداشت. شما برای پرداخت هزینه ابزار خود سخت کار کرده اید و به احتمال زیاد آنها بیمه نشده اند. اگر آنها بودند، باز هم تمام زمان از دست رفته در هنگام تعویض آنها و غیره را جبران نمی کرد. مهمتر از همه، چرا شخص دیگری باید از پیوند سخت شما سود می برد؟ اگر سیستم مناسب را در جای خود قرار دهید، می توان به راحتی از این سناریو جلوگیری کرد. بیایید کارها را متفاوت انجام دهیم!
 
سرمایه گذاری روی یک سیستم جعبه ابزار انباشته مناسب، ترجیحاً بر روی یک چرخ دستی، مشکلات ذخیره سازی شما را حل می کند. حداکثر یک یا دو سفر به گاراژ و سپس در داخل خانه برای شام خود (امیدوارم).
Festool چندین سال است که یک سیستم جعبه ابزار انباشته و قفل کننده دارد: سیستم Festool Systainer. جعبه‌ها را می‌توان در کنار هم قفل کرد و دارای یک واگن برقی گونی یا پایه چرخ‌دار است تا بتوان پنج تا شش جعبه را همزمان با حداقل تلاش جابه‌جا کرد. جعبه‌ها و جعبه‌های ابزار Festool Systainer را نیز می‌توان در بالای دستگاه غبارگیر خود، CTL Midi قفل کرد، بنابراین برای سهولت در جابجایی، فوراً به چرخ دستی تبدیل می‌شود. اکنون بسیاری از تولیدکنندگان دیگر نیز شروع به عرضه طیف وسیعی از جعبه های قفل دار با چرخ دستی های مناسب کرده اند تا ابزارهای شما را به داخل و خارج از ون شما در محل یا در خانه سریع و آسان منتقل کنند. هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه کدام سیستم را در نظر بگیرید، پیشنهاد می کنیم برای گزینه ها به سازندگان اصلی ابزار برقی مراجعه کنید. دیوالت، ماکیتا، و بوش همه چیزهای خود را می‌دانند و خوشبختانه برای شما، همه اکنون سیستم‌های جعبه ابزار قفلی را می‌سازند که برای سهولت حرکت در کنار هم قرار می‌گیرند.سیستم های دیوالت احتمالاً جامع ترین هستند، محدوده آنها شامل سیستم DeWalt TSTAK و سیستم DeWalt Tough است. اینها طیف وسیعی از جعبه‌ها و سازمان‌دهنده‌های ذخیره‌سازی برای همه ابزارهای برقی شما را با درج‌هایی تشکیل می‌دهند که ابزارها، باتری‌ها و شارژرها را محکم در جای خود نگه می‌دارند. این کار نه تنها از آسیب رسیدن به ابزارها جلوگیری می کند، بلکه از جغجغه های آزاردهنده هنگام جابجایی جعبه ها جلوگیری می کند. هر دو مجموعه دارای لولاها و چفت های فلزی هستند و به خصوص سیستم Tough بسیار سنگین است، به دلیل مقاوم بودن در برابر گرد و غبار و جت آب، برای مقاومت در سخت ترین شرایط آب و هوایی و سایت ساخته شده است. Dewalt DWST1-75694 قفسه ای برای جعبه ابزار سیستم Tough است که می تواند در ون یا گاراژ شما نصب شود تا ابزار شما را مرتب نگه دارد.سیستم Makita Makpac اگر گسترده نباشد بسیار شبیه است. این شامل پنج جعبه ابزار مختلف با درج های مختلف برای ابزارهای برقی مختلف بی سیم و سیمی است. Bosch L-Boxx System دوباره از طیف گسترده ای از جعبه ها با درج برای ابزارهای مختلف تشکیل شده است. همه این سیستم ها دارای جعبه هایی هستند که به یکدیگر متصل می شوند و چرخ دستی های منحصر به فرد یا پایه های چرخدار هستند که امکان حرکت چندین جعبه ابزار را فراهم می کند. این بدان معنی است که می توانید ابزارهای برقی خود را به سرعت و به راحتی در محل حمل کنید، اما همچنین آنها را یک شبه از ون خود خارج کنید تا به طور ایمن ذخیره شوند. این سیستم‌ها وقتی ارزش اسمی داشته باشند ارزان نیستند، اما زمانی که به مقدار پولی که در کیت ابزار پاور خود سرمایه‌گذاری کرده‌اید و پولی که در صورت از دست دادن ابزارتان نمی‌توانید کار کنید، از دست می‌دهید، یک سرمایه‌گذاری یکباره در نظر می‌گیرید. در یک سیستم ذخیره سازی ایمن، هر پنی خرج خوبی می کند. همراه با سیستم‌های اختصاصی بالا، جعبه‌های ابزار متعدد دیگری از تولیدکنندگان مانند Stanley، Draper، Sealey و غیره نیز وجود دارد. همه آنها طیف گسترده‌ای از گزینه‌های ذخیره‌سازی ابزار را برای ابزارهای دیگر شما ایجاد می‌کنند، که دوباره می‌توان آن‌ها را به صورت ایمن و به راحتی مانور داد. قفسه‌های ابزار رولینگ استنلی به طور خاص راه‌حلی قابل حمل با اندازه‌ها و پیکربندی‌های مختلف را ارائه می‌دهند تا همه ابزارهای دستی شما در صورت نیاز امن نگه داشته شوند و در دسترس باشند.
 
متأسفانه هنگامی که مشتریان ما وانت هایشان را شکسته اند، نه تنها برای تعویض ابزار برقی که گم کرده اند، بلکه مته ها، تیغه ها و کاترهایی که همراه آنها هستند با هزینه قابل توجهی به فروشگاه ما مراجعه می کنند. وقتی در نظر بگیرید که یک مته SDS حداقل 4 پوند و یک تیغه اره مدور حداقل 15 پوند است، هزینه نقدی ناخواسته به سرعت افزایش می یابد، بنابراین منطقی است که آنها را ایمن و ایمن نگه دارید. در حال حاضر تولیدکنندگان زیادی وجود دارند که سیستم های مخصوص به خود را برای نگهداری ابزارهای خود دارند، مانند سری جدید Wera 2go. این امر یافتن راه حل مناسب برای ذخیره سازی و امنیت را آسان تر می کند. در طول روز کاری راه های مختلفی برای ایمن نگه داشتن ابزار شما وجود دارد. قبلاً از قفسه Dewalt برای جعبه‌های سیستم سخت آن‌ها نام برده‌ایم، اما همچنین مجموعه‌ای از جعبه‌های سایت و صندوق‌های کامیون داریم که می‌توان آن‌ها را در پشت وانت شما پیچ کرد و در طول روز کاری که وانت شما بدون مراقبت است، یک لایه محافظ دیگر اضافه کنید. قفل وانت ابوس 141اگر مجبور هستید ابزار یا تجهیزاتی را در وسیله نقلیه خود بگذارید، قفل ون مانند دیسک های سری Abus 141 به ارائه سطح بیشتری از امنیت کمک می کند.
 
متأسفانه، امنیت ون تمام چیزی نیست که می تواند باشد، حتی در سال 2017 که همه ما امیدواریم که سازندگان خودرو بتوانند یک ون تسخیرناپذیر بسازند. به نظر می رسد هر راه حلی که ایجاد کنند، افرادی هستند که یک قدم جلوتر هستند و می توانند بسیاری از سیستم های امنیتی و حتی آلارم های پیچیده را دور بزنند. ما مجموعه‌ای از قفل‌های وانت را عرضه می‌کنیم که لایه دیگری از محافظ برای درب‌های ون شما اضافه می‌کند. نقطه ضعف تاسف بار استفاده از این قفل ها این است که برای نصب نیاز به سوراخ کردن درهای ون دارد. آنها خیلی زیبا به نظر نمی رسند، اما ثابت کرده اند که یک بازدارنده آشکار برای دزد فرصت طلب هستند. پس ما چه می گوییم؟ روی یک سیستم جعبه ابزار یکپارچه با جعبه های اضافی برای لوازم جانبی سرمایه گذاری کنید و ابزار خود را در اختیار خود نگه دارید - اجازه ندهید شخص دیگری از کار سخت شما سود ببرد. انتخاب ما را هم در فروشگاه و هم به صورت آنلاین مرور کنید و از میان طیف وسیعی از جعبه‌ها، کیف‌ها و سازمان‌دهنده‌ها انتخاب کنید که ابزار شما را سازمان‌یافته، متحرک و مهم‌تر از همه امن نگه می‌دارد.
https://www.tooled-up.com/blog/tool-boxes-and-storage-systems/