چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

10 ابزاری که هر جعبه ابزار باید داشته باشد (قسمت دوم)

۵ بازديد
در قسمت قبل به 5 ابزار کاربردی و مهم که باید در جعبه ابزار شما وجود داشته باشد، اشاره کردیم. امروز نیز در ادامه این مقاله 5 ابزار مهم و کاربردی دیگر را معرفی خواهیم کرد. 
  1. چاقوی کاربردی
تعجب خواهید کرد که هر چند وقت یکبار به یک چاقوی کاربردی نیاز دارید. چه باز کردن جعبه ها، چه علائم کنده کاری یا بریدن از طریق اتصالات سخت، یک چاقوی کاربردی یک اسب کار واقعی است، با تیغه ای تیز که می تواند از طریق یک اسلاید دستی به سمت بیرون کشیده شود و سپس برای از بین بردن خطر بریدگی های غیرمنتظره به سمت بیرون کشیده شود.
خرید آچار ترکمتر و آچار بکس از ابزار ماشین
همه چاقوهای کاربردی باید جمع شونده باشند، اما روش های جمع کردن متفاوت است. چاقوهای سخت‌تر از فلز یا پلاستیک ضخیم ساخته شده‌اند، با یک بست کشویی که می‌توان آن را محکم در جای خود قفل کرد. برخی دارای تیغه های قطعه قطعه شده بلندتری خواهند بود که می توان آنها را در صورت کدر شدن انتهایی ترین لبه، در قسمت هایی از هم جدا کرد. برش های جعبه برای کارهای سبک تر مناسب هستند و هر چاقوی کاربردی باید به خوبی در یک دست قرار گیرد.
 
استفاده از چاقوی کاربردی چندان چالش برانگیز نیست، اما هنگام برخورد با چنین تیغه تیز، هوشیاری به وضوح از اهمیت بالایی برخوردار است. مطمئن شوید که تیغه واقعا تیز است. تیغه مات شده مقاومت غیرعادی نشان می دهد و قبل از ادامه باید تعویض شود. قبل از شروع برش، علائم آسیب یا خوردگی را بررسی کنید و به یاد داشته باشید که این ابزارها فقط برای برش هستند و هرگز برای ضربه زدن نیستند.
بیشتر بخوانید: آشنایی با آچار فورس
استنلی همچنان برند مورد استفاده برای چاقوهای کاربردی است، اما شما همچنین با انتخاب قوی و قابل اعتمادی از نام هایی مانند Facom، Bessey و Irwin روبرو خواهید شد.
  1. سطوح روحی
سطح روح عکس‌های شما را مستقیم آویزان می‌کند و هر چیزی را که می‌سازید، آویزان می‌کنید یا نصب می‌کنید به صورت افقی عالی نگه می‌دارد. شوخی نکنید و خود را فریب ندهید که فکر کنید می توانید حدس بزنید که چه زمانی همه چیز در سطح مرده است. شما نمی توانید، و چه کسی می خواهد در حالی که تلویزیون صفحه تخت جدید خود را تماشا می کند، با سر خمیده بنشیند؟ هیچ کس.
 
سطح پایه شما به عنوان سطح نجار یا سنگ تراشی شناخته می شود. طول آن باید بین 24 تا 96 اینچ باشد و ضلع های زاویه دار به آن اجازه می دهد تا به عنوان یک خط مستقیم عمل کند. یک "سطح اژدر" 6 تا 9 اینچی به راحتی در یک کمربند ابزار می لغزد و یک چک متقاطع به شکل متقاطع برای اندازه گیری سطوح افقی و عمودی به طور همزمان است. اگر در مورد ابزارهای خود جدی هستید، سطوح دیجیتالی باید به فکر شما باشد. بسیار دقیق و قادر به نمایش خوانش‌های زاویه‌ای دقیق هستند، معمولاً برای کارهای اطراف خانه یا کارهای عمومی بهترین گزینه در نظر گرفته می‌شوند.
 
استفاده از سطوح به طرز چشمگیری آسان است. آنها را روی یک سطح یا روی دیواری که باید علامت گذاری کنید قرار دهید، سپس با اطمینان از قرار گرفتن حباب درست بین دو علامت، بررسی کنید که آیا از نظر افقی کامل هستند، و همچنین اگر از چک متقاطع استفاده می کنید، از نظر عمودی کامل هستند. . اما چه کسی این سطح را تراز می کند؟ اگر مشکوک هستید که سطح شما خراب است، آن را روی یک سطح مسطح شناخته شده تست کنید، ترجیحا با سطح دیگری برای بررسی نتایج، سپس کالیبره کنید تا همه چیز خوب باشد. سخت به نظر می رسد، اما اینترنت مملو از راهنماهای آنلاین است که کالیبراسیون در خانه را در مراحل آسان پوشش می دهد.
 
به همان اندازه که خیلی ها سخت به نظر می رسند، سطوح هنوز ابزار دقیقی هستند. آنها را در یک جعبه محافظ نگه دارید و آنها را در جایی در جعبه ابزار خود قرار دهید که ثابت نگه داشته شوند. اگر آن را رها کردید، آن را بررسی کنید و در صورت لزوم دوباره کالیبره کنید. هنگامی که برای سطح جعبه ابزار خود خرید می کنید، به دنبال Faithfull یا Stanley باشید.
  1. مشعل
بله، مشعل ها در جایی که هیچ یا کافی نیست نور می آورند، اما همه یکسان خلق نمی شوند. نوع اصلی مشعل در جعبه ابزار شما باید به اندازه کافی بلند و ضخیم باشد که بتوانید به راحتی آن را با یک دست نگه دارید، اما یک چراغ خودکار اغلب برای مکان های تنگ تر لازم است و یک فانوس چیزی است که برای کار مداوم در اتاق های بدون نور نیاز دارید. اگر برای آزاد ماندن به نور جهت دار و هر دو دست نیاز دارید، یک هدلامپ ارزش هزینه را دارد.
 
فراتر از اندازه و طراحی، به متر، لومن، ساعت و پرتوها توجه کنید. مترها اندازه گیری می کنند که یک نور تا چه اندازه می تابد قبل از اینکه روشنایی به اندازه یک ماه کامل کاهش یابد. لومن شدت نور را از 20 متوسط ​​تا 3500 کور می کند. ساعت به شما می گوید که یک مشعل با مجموعه ای از باتری های کاملاً شارژ شده چقدر طول می کشد.
 
در مورد تیرها، آنها را می توان به موارد زیر تقسیم کرد:
 
سیلاب/ثابت: یک تیر تکی که پهنای معقولی دارد.
نقطه/تمرکز: یک پرتو تکی به سمت پایین متمرکز می شود، برای مسافت های طولانی یا کارهای دقیق مفید است.
قابل تنظیم: می توانید عرض تیر را به صورت دستی تغییر دهید.
برای روشنایی بهینه، مشعل ها باید به طور پیوسته جابجا شوند و باید آنها را با احتیاط پایین بیاورید تا از هر گونه آسیبی جلوگیری شود. در کنار یک جفت باتری تازه یا درست در کنار شارژر آنها نگهداری کنید و از هرگونه تماس طولانی مدت با رطوبت جلوگیری کنید. مشعل های زیادی در دسترس هستند، و شما باید با هر برندی که هدفش ساخت و ساز یا DIY است خوب عمل کنید. از مشعل‌هایی که برای کوهنوردان، موقعیت‌های اضطراری یا برای استفاده کودکان ساخته می‌شوند، باید به شدت اجتناب شود - آنها به اندازه کافی قوی نیستند که بخشی قابل اعتماد از زرادخانه اولیه جعبه ابزار شما باشند.
  1. گیره
گیره یک وسیله نگهدارنده است که در حین کار دستی خود از آن برای نگه داشتن وسایل یا فشار دادن اشیا به هم استفاده می کنید. زمانی که احساس می‌کنید به دست سوم نیاز دارید عالی هستند و می‌توان از آن‌ها در زمانی که از ابزارهای دیگر استفاده می‌کنید، استفاده کرد.
 
انواع گیره رایج شما عبارتند از:
 
فنر: گیره های فنری سبک و دستی بسیار شبیه انبردست هستند، هرچند کمی حجیم تر. از آن ها برای نگه داشتن اجسام سبک تر به آرامی استفاده کنید.
G-Clamp: نوعی گیره سنتی که ممکن است از روزهای نجاری خود در مدرسه به یاد بیاورید، این گیره ها معمولاً در امتداد لبه میز محکم می شوند و سپس با استفاده از یک دسته چوب پنبه ای بلند سفت می شوند. آنها چسبندگی بسیار قوی دارند اما ظرفیت باز شدن محدود است.
گیره های میله ای: گیره های میله دقیقاً همان چیزی است که برای طی کردن آن فواصل بیشتر به آن نیاز دارید. دو گیره را می توان در امتداد یک میله حرکت داد، معمولاً با یک سیستم جغجغه ای و یک عملکرد آزادسازی سریع برای سرعت بخشیدن به کارها.
گیره های گوشه ای: هنگامی که نیاز دارید یک مورد را به جای افقی به صورت عمودی نگه دارید، گیره گوشه همان چیزی است که استفاده می کنید.
گیره های F: نوعی گیره با عملکرد سریع. بیشتر از یک جایگزین مدرن.
گیره های یک دست: معمولاً یک پمپ، عملکرد سریع یک دست را امکان پذیر می کند
آسیب رساندن به خود در حین استفاده از گیره سخت است، اما انجام نادرست آن می تواند به سطح هر چیزی که می خواهید نگه دارید آسیب برساند، بنابراین مطمئن شوید که بیش از حد لازم سفت نشوید. اگر نگران خرد شدن یا خرد شدن سطح هستید، سعی کنید یک گیره بین گیره و جسمی که در دست دارید لغزش دهید تا بالشتکی را ایجاد کنید، یا از یک گیره با محافظ داخلی روی پد فشار استفاده کنید. اگر نگران لکه دار کردن سطوح ظریف هستید، به جای شیم از کاغذ مومی استفاده کنید.
 
مانند انبردست، گیره ها معمولاً مقاوم هستند، اما همچنان در برابر رطوبت آسیب پذیر هستند - به طور خلاصه، آنها را خشک نگه دارید. استنلی، هاردمن و بیسی نام‌های خوبی هستند که می‌توانید در کناره‌های گیره‌هایتان داشته باشید.
  1. ایمنی
آنها کاملاً ابزار نیستند، اما چند مورد از لباس های ایمنی شخصی قطعاً در جعبه ابزار شما قرار دارند. ماسک‌های جوشکاری و روپوش‌ها احتمالاً ضروری نیستند، اما برخی از دستکش‌های کار، یک جفت عینک ایمنی یا عینک ایمنی، و احتمالاً نوعی محافظ گوش، همه موارد ضروری هستند. علاوه بر محافظت از شما در برابر آسیب و ناراحتی، می توانند آسیب ببینند
 
دستکش: یک جفت دستکش استاندارد باید به اندازه کافی ضخیم باشد تا بین دست شما و ابزاری که استفاده می‌کنید بالشتک ایجاد کند و در عین حال به اندازه کافی محکم باشد تا از مفصل بندی صحیح انگشتان اطمینان حاصل کند. دستکش های پارچه ای به خوبی نفس می کشند و معمولاً با تکه های چرمی برای تقویت عرضه می شوند. در صورت لزوم باید از دستکش های عایق و ضد آب استفاده شود. اگر می خواهید نقاشی کنید، چند جفت دستکش پلاستیکی یکبار مصرف خوب است.
عینک: از چشمان شما در برابر ذرات پرنده، مایعات پاشیده شده، بخار، نورهای درخشان و جرقه محافظت می کند. چه عینک یا عینک را انتخاب کنید، به دنبال نماد CE باشید که پایبندی به الزامات اتحادیه اروپا را تأیید می کند. لنزهای ایمنی باید به اندازه کافی قوی باشند تا در برابر ضربه مقاومت کنند، و اگر احتمالاً در اطراف نورهای روشن یا تابش خیره کننده کار می کنید، به محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش نیاز دارید.
محافظ گوش: از کوبیدن میخ گرفته تا اره کردن چوب، کارهای دستی می توانند به طرز شگفت انگیزی پر سر و صدا باشند، بنابراین محافظت از گوش احتمالاً مهمتر از آن چیزی است که فکر می کنید. برای DIY عمومی، یک جفت هدفون ساخت و ساز باید کافی باشد. برای کارهای گسترده تر، باید از گوش بند های سنگین استفاده شود.
البته، اگر می خواهید به نوبه خود از لباس ایمنی خود محافظت کنید، باید محافظت کنید. عینک‌ها یا عینک‌ها را در جعبه‌های محافظ نگهداری کنید و در صورت خراشیدگی آن‌ها را تعویض کنید. محافظ های گوش باید بعد از هر بار استفاده برای حفظ بهداشت تمیز شوند و دستکش ها باید خشک نگه داشته شوند. Bollé برای عینک محافظ به همان اندازه که Dickies برای عینک محافظ عالی است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.